#75 Małgorzata Gutowska - Adamczyk - Cukiernia pod Amorem. Zajezierscy

lipca 28, 2019



O "Cukierni pod Amorem" słyszałam już dawno, ale dopiero w ostatnim czasie zdecydowałam się na zakup całej trylogii. Szczerze mówiąc, nie wiedziałam, że teraz tak trudno zdobyć te książki! Okazało się bowiem, że po wpisaniu tytułu w wyszukiwarki popularnych księgarni internetowych, trylogia jest niedostępna. Ale dla chcącego nic trudnego. Poszperałam tu i tam i razem z wujkiem Google udało mi się znaleźć wszystkie trzy części. 

"Cukiernia pod Amorem. Zajezierscy" rozpoczyna sagę o Gutowie. Na pierwszych stronach poznajemy Celinę Hryć, jej najmłodszego syna Waldemara oraz wnuczkę Igę, która po zakończeniu kolejnego roku na studiach wraca do rodzinnego miasteczka, żeby pomóc krewnym w prowadzeniu tytułowej cukierni. W tym samym czasie na rynku w Gutowie prowadzone są wykopaliska archeologiczne. Obecni na miejscu archeologowie dokonują tajemniczego odkrycia. Czy Idze uda się rozwikłać rodzinną tajemnicę? I jaki sekret zawarty jest w odnalezionym pierścieniu?

Pierwszy tom trylogii od razu rzuca nas na głęboką wodę. Z jednej strony obserwujemy niełatwe zmagania Hryciów z niespodziewaną chorobą Celiny, ich walkę o utrzymanie cukierni, którą, jak się okaże, nie wszyscy członkowie rodu, traktują z równym sentymentem. Z drugiej zaś przenosimy się do dziewiętnastego wieku, do malowniczych dworków i historii ukrytych w rodzinnych zakamarkach.

Autorka na pierwszy plan wysuwa kobiety. To one stały się głównymi bohaterkami niezwykłej opowieści o miłości (również tej niespełnionej), sile, charcie ducha i marzeniach, które nie zawsze mają szansę się spełnić.

Serdecznie polecam tę pozycję tym, którzy uwielbiają (tak jak ja) rodzinne sagi, odkrywanie tajemnic i sekretów oraz przeplatanie historii współczesnej z dawnymi opowieściami. Książka Małgorzaty Gutowskiej  Adamczyk ma w sobie niepowtarzalny klimat, wciąga od pierwszej do ostatniej strony, dzięki czemu po jej odłożeniu aż chce się sięgnąć po kontynuację. A fakt, że najważniejsze role grają w tej historii kobiety, jeszcze bardziej przekonuje (przynajmniej mnie) do rozpoczęcia przygody z Gutowem.

You Might Also Like

0 komentarze

Szukaj na tym blogu

Like us on Facebook

Flickr Images